ביטוח זמני לרכב – הצעות אטרקטיביות לנהגים זמניים

עבור כל רכב רשומים, בדרך כלל, הנהגים המורשים לנהוג בו. לרוב מדובר בנהגים מנוסים, כאלה שהניסיון שלהם מאפשר לחברות הביטוח להפחית את הפרמיה עבור פוליסת הביטוח. עם זאת, בעל רכב המעוניין להוסיף נהג חדש לפוליסת הביטוח, יגלה במהרה שעלות הביטוח לנהג חדש עלולה להיות גבוהה במיוחד.

פתרון אפשרי למצב הבעייתי הזה עשוי להיות רכישת ביטוח נהג זמני לרכב. באופן הזה אפשר לדאוג שהנהג הצעיר או החדש יהיה מבוטח, ומצד שני עלויות הביטוח יפחתו באופן משמעותי. למה העלות של הוספת נהג חדש לפוליסה היא כה גבוהה? מהם פערי המחיר בין פוליסה עם נהג ותיק לפוליסה עם נהג חדש? כיצד הוספת נהג זמני לרכב ורכישת ביטוח רכב יומי עשויה לסייע במקרים האלה? מה המשמעות של הוספת נהג זמני ואיך היא באה לידי ביטוי בעלויות הביטוח? בשורות הבאות תמצאו תשובות לכל השאלות הללו.

למה עלות הוספת נהג חדש היא גבוהה ומהם פערי המחיר

בכל תחום, הניסיון מהווה מרכיב מכריע בהצלחה. כך למשל עובד ייצור מנוסה ייצר כמות גדולה יותר של מוצרים באיכות גבוהה יותר מזאת של עובד חדש, ונציג שירות יענה לשיחות רבות יותר וייתן תשובות איכויות יותר מנציג חדש. כשמדובר בנהיגה – ה"תוצר" של הניסיון הוא הפחתה לכאורה של הסיכוי לתאונות, פגיעות ברכב עצמו או פגיעה בזולת.

סטטיסטיקות שנערכו לאורך שנים הוכיחו מעל לכל ספק כי המעורבות של נהגים חדשים בתאונות גבוהה משמעותית מזאת של נהגים ותיקים. כמו כן, הוכח שנהגות מעורבות בתאונות פחות מאשר נהגים. בעקבות כך, החלו חברות הביטוח לגבות תוספות משמעותיות עבור נהגים, בהתאם לוותק ולגיל שלהם. כך לדוגמה – מחיר לביטוח רכב פרטי נפח 1,600 מונע בנזין עבור נהג ותיק בן 27, עשוי לנוע בטווח שבין 1,766 ₪ לשנה (חברת ווישור) לבין 2,066 ₪ לשנה (הכשרה).

אותו ביטוח עבור נהג חדש בן 20, עשוי לנוע בטווח שבין 2,560 ₪ (שלמה חברה לביטוח) לבין 2,941 ₪ לשנה (חברת ליברה). מדובר בפער של עשרות אחוזים, שנובע אך ורק מהעובדה שברכב נוהג נהג צעיר וחדש.  

ביטוח זמני לרכב

מה המשמעות של פערי המחיר עבור כל בעל רכב

פערי המחיר נובעים, כאמור, מהעלייה בסיכון לתאונות שעלולות לפגוע בזולת, כמו גם עלייה בסיכון לפגיעה ברכב. נהגים צעירים מעורבים, כפי שכבר הוזכר, בהרבה פחות תאונות דרכים או פגיעות ברכב ביחס לנהגים ותיקים. 

  • ניסיון: ככל שהנהג מנוסה יותר, הוא עשוי להגיב בצורה נכונה ושקולה יותר למצבים בעייתיים המתעוררים מעת לעל על הכביש. תגובה נכונה עשויה להיות ההבדל שבין הגעה בטוחה ליעד, לבין תאונה שבה ייפגע הרכב במקרה הטוב, ותהיינה פגיעות בגוף או חלילה בנפש במקרה הפחות טוב.
  • בגרות: אחד מדברי השנינות היותר נכונים, גורס שאדם חכם לא נכנס למהמורה שפיקח יוצא ממנה בקלות. אחד היתרונות של בגרות נפשית, טמון בהימנעות מכניסות למצבים בעייתיים ומיותרים. לדוגמה – ויכוח סתמי על התור לרמזור או לפנייה, על עקיפה לא זהירה וכיוצא באלה עלול להביא נהג צעיר לנהיגה פרועה. זאת, לעומת נהג בוגר שמבין שהימנעות מסיכון עצמי חשובה יותר מהצדק, חשוב ככל שיהיה.
  • מיומנות: לכאורה ניסיון ומיומנות הם זהים, אבל לא בדיוק. מיומנות פירושה רכישת אינסטינקטים נכונים להתמודדויות עם שלל מצבים, שבהכרח חסרים לנהגים צעירים וחדשים.

חברות הביטוח השונות למדו עם השנים לכמת את המשמעויות של כל המרכיבים לעיל, ולתמחר אותם בצורה ראויה. יחד עם זאת, תוספת המחיר כתוצאה מהתמחור הזה היא משמעותית, ומכבידה את ההוצאות בגין החזקת הרכב, שגם בלי הביטוח הן גבוהות.

כמו כן, חשוב להזכיר שהבדלי המחיר שהוזכרו לעיל נוגעים לביטוח החובה. כשמדובר בביטוח המקיף, המחירים גבוהים אף יותר. כך לדוגמה, הפרמיה עבור נהג חדש וצעיר עשויה להגיע לכדי 11,000 ₪ לשנה. מנגד, ביטוח מקיף לנהג ותיק לא תעלה, בדרך כלל, על 6,000 ₪ בשנה.

השאירו פרטים וקבלו מאיתנו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

הוספת נהג זמני לרכב והמשמעויות שלה

מהאמור לעיל עולה בבירור כי הוספת נהג חדש לפוליסת ביטוח חובה לרכב ועל אחת כמה וכמה לביטוח המקיף, מייקרת את הפרמיה בעשרות אחוזים. אם הנהג החדש הוא גם נהג צעיר, העלויות עשויות להיות אפילו גבוהות יותר. מנגד, קשה למצוא הורה שימנע מהילד שאך זה חזר משבועיים של שירות צבאי את השימוש ברכב המשפחתי.

עד לא מכבר, נדרשו הורים לחיילים ולנהגים חדשים להחליט אם להוסיף את הילד לפוליסת הביטוח או לא. הוספת הבן או הבת היקרים לביטוח, ייקרה בהכרח את העלויות באחוזים ניכרים. מנגד הילדים מגיעים הביתה מהצבא או מהאוניברסיטה רק לעיתים רחוקות, מה שהופך את הפוליסה היקרה למשתלמת עוד פחות. בדיוק לשם כך נוצרו פוליסות ביטוח חדשניות – ביטוח נהג זמני לרכב לנהג חדש או צעיר, או שניהם כאחד:

תוספת ביטוח מקיף זמני לנהג: המחירים לתוספת ביטוח מקיף לנהג צעיר או חדש, עשויה לנוע בטווח שבין 120 ₪ לבין 180 ₪ לשלושה ימים – שזה אומר 40 – 60 ₪ ליום. את הביטוח ניתן להפעיל באמצעות שיחת טלפון או אפליקציה, ולסיים את ההפעלה כשהדבר איננו נדרש עוד. בעל הפוליסה יחויב בתוספת לפי מס' הפעמים שבהם הופעלה הפוליסה. עבור הורים שהילדים שלהם מגיעים הביתה פעם או פעמיים בחודש, מדובר בחיסכון של מאות שקלים בחודש. הוספת ביטוח צד ג' בלבד זולה מעט יותר, ועשויה לנוע בטווח שבין 96 – 120 ₪ לאותה התקופה. עם זאת, ניתן מעת לעת למצוא מחירים אטרקטיביים יותר בחברות שונות, במבצעים זמניים. 

ביטוח חובה: חברות הביטוח מציעות תוספת לנהג צעיר רק לרכבים המבוטחים אצלן. אם הרכב מבוטח בביטוח חובה ומקיף באותה החברה, תוספת תכלול את שני הביטוחים. אחרת, יש צורך לרכוש כיסוי זמני לנהג חדש גם בחברה שבה מנוהל ביטוח החובה.

הוספת נהג זמני לרכב – טווח המחירים

בשורות להלן נסקור את טווחי המחירים האפשריים עבור ביטוח רכב יומי בחברות שונות:

שם חברת הביטוחותק וגיל הנהגיום 12 ימים3 ימים4 ימים
הפניקספחות משנה45 ₪85 ₪105 ₪
הפניקסיותר משנה עד 2145 ₪85 ₪105 ₪
הפניקסחדש מעל 2135 ₪55 ₪65 ₪
שומרתחדש120 ₪
איילון (בהתאם לשווי הרכב)חדש70 ₪ -150 ₪
מגדל80 ₪
כללחדש29 ₪58 ₪87 ₪116 ₪
הראל88 ₪

בטבלה לעיל כללנו רק מספר מוגבל של מחירים, על מנת להמחיש את ההבדלים האפשריים במחירי הביטוחים היומיים לרכב. על מנת לקבל את הצעת המחיר המעודכנת ביותר, חשוב לפנות לחברת הביטוח שבה מבוטח הרכב שלכם. לא תתקבל הצעת מחיר לביטוח יומי עבור רכבים שאינם מבוטחים בחברת הביטוח.

בנוסף, חברות שיש להם אפליקציות דוגמת ביטוח סוויץ של הראל עשויות להציע למבוטחים ביטוחים במחירים אטרקטיביים במיוחד. אם יש לכם עניין לקבל את הצעת הביטוח הטובה ביותר, זה בהחלט המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כעת ותוכלו להוזיל משמעותית את עלויות הביטוח לרכב, לרבות ביטוח יומי, עבורכם ועבור הילדים האהובים שלכם.

צחי גולן מנחם
כתב: צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

רוצים לחסוף מלא כסף בביטוח שלכם?

לחצו על הכפתור וקבלו הצעת מחיר משתלמת

להצעה מעולה וחד פעמית צרו קשר!